האינטרנט הוא הזירה הכלכלית המרכזית כיום וכלי שיווקי מהמעלה הראשונה. עסק המעוניין לקדם את עצמו חייב לדעת לפעול היטב במרחב המקוון, ורצוי ביותר מחזית אחת. מופעים ואירועים הם דוגמה ניצחת ל"מוצרים" שיכולים לנצל את כל יתרונות האינטרנט על מנת להבטיח רכישה מאסיבית של כרטיסים מצד הגולשים. אז האם הדרך ל-Sold Out עוברת בפעילויות באתרי אינטרנט וברשתות חברתיות?
חשיבותו של מערך רכישה
באינטרנט תמצאו מאגרים שלמים של הופעות אירועי תרבות בישראל, המתעדכנים באופן תדיר באתרי תרבות מובילים כמו אתר "Timeout", אתר קצת תרבות ("https://www.kzat-tarbut.com") ואתרים נוספים. לאינטרנט בהמשך לכך יש את כל הכלים להיות הכתובת לא רק עבור מי שמעוניין לקבל פרטים על מופע מסוים, אלא גם לרכוש אליו כרטיסים בפועל. הגורם שמשווק את הכרטיסים – בין אם הפקת המופע, המקום בו הוא יתקיים, חברת כרטיסים או כל גורם אחר – יכול להפוך את חיי הלקוחות לפשוטים באמצעות מערכת מקוונת לרכישת כרטיסים. בדרך זו המכירות צפויות להתגבר אף הן, ולו מכיוון שקהל היעד מחפש פעמים רבות את הדרך הקלה והנוחה עבורו ביותר. כשלא מספקים לו את זה, הוא עלול להימנע מהרכישה.
מערך למכירת כרטיסים חייב להיות מעודכן ולהציג מידע עדכני על מצב הכרטיסים, לרבות הכרטיסים שנותרו והמיקום שלהם באולם. עליו להכיל את רמות התמחור השונות של הכרטיסים, כך שכל אחד יוכל להזמין את הכרטיסים המתאימים לו ביותר. דרישת חובה אחרת, שיכולה לקבל מענה על ידי חברה המספקת שירותי מחשוב מקצועיים, היא אבטחה מלאה של פרטי הגולשים. אסור לשכוח שהם מקלידים במעמד הרכישה את פרטי כרטיס האשראי שלהם, כך שדליפה של המידע תהיה הרת אסון עבורם ותפגע אנושות בתדמית של האתר המשווק.
כלים לקידום המופע
ישראל היא מדינה מפותחת מאוד מבחינה תרבותית. כמעט בכל יום תמצאו בישראל מופעים ואירועים, בפריסה גיאוגרפית רחבה. אלו הן חדשות טובות מנקודת המבט של האנשים שמאחורי מופע נתון, אבל גם נסיבות שמסבירות מדוע עליהם להתאמץ כדי למשוך את תשומת הלב של הרוכשים הפוטנציאליים. האתגר הוא לגרום להם לבחור באטרקציה שהם מציעים, ולא באחרות.
גם במקרה הזה, האינטרנט מציע שורה ארוכה של כלים. יש מופעים ואירועים שבהחלט מצריכים הקמת אתר אינטרנט, או לכל הפחות עדכון האתר הרלוונטי בפרטי המופע הספציפי (למשל אתר של אולם תיאטרון או משרד כרטיסים). בנוסף לכך יש להפיץ מידע רחב ככל שניתן על עצם האירוע, לרבות הכנסה שלו לרשימות האירועים ולפורטלי תרבות, כתבות צבע ויחסי ציבור המקדמות את המופע ומתפרסמות באמצעי התקשורת השונים, קמפיינים ממומנים רלוונטיים ברשתות חברתיות או במנועי החיפוש ואפילו קידום אורגני, שיכול לחולל פלאים כשהוא מתוכנן היטב. חשבו למשל על מופע שמופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל עבור ההקלדה של מילות מפתח דוגמת "מופע ילדים", ועל הסיכויים הגבוהים שלו להצליח.
המלצות מעשיות לפעילות נכונה ברשת
הסקירה שהובאה כאן היא תמציתית ולא מבטאת את מלוא הפוטנציאל שיש כיום לאינטרנט בקידום מופעים ואירועים מכל סוג. ברוב המקרים מומלץ כאמור לבצע כמה שיותר פעולות במקביל, בהנחה שבדרך זו אפשר לתפוס יותר קהלים ולהעביר לכל אחד מהם מסרים המותאמים לו.
כך או כך כדאי לבחור במספר מצומצם של חברות לניהול הפעילות המקוונת, אפילו חברה אחת בלבד המתמחה בתחום. בדרך זו תהיה כתובת אחת לכל שאלה או בקשה, מה גם שהסיכויים לתקלות ולחוסר סינכרון בין האפיקים השיווקיים והתפעוליים השונים יקטנו פלאים.