אתרי תיירות בארץ ובעולם מתחרים על תשומת לב של המבקרים הפוטנציאליים, תחרות שרק הופכת לעזה ולמורכבת יותר בעידן הדיגיטלי. כיום הגולש מבצע חלק משמעותי מתכנון הטיול שלו מבעוד מועד, אפילו חודשים לפני. חשוב שהוא ייתקל במידע רלוונטי, וחשוב לא פחות – שיעורר אצלו את החשק להגיע למקום. החדשות הטובות הן ש"ארגז הכלים" השיווקי של אתרי תיירות רחב כיום יותר מאי פעם, במיוחד אם נעזרים מראש בחברה המספקת מכלול פתרונות בתחום.
איך משווקים אתרי תיירות?
את הדיון על אתרי תיירות אפשר לחלק לשניים: מצד אחד אתרים פיזיים בארץ ובעולם, ומן העבר השני של המשוואה תמצאו את אתרי האינטרנט, שרלוונטיים במיוחד בתחום. האתרים הפיזיים והמקוונים מתחברים כמעט תמיד ויוצרים אתר אינטרנט למקום התיירותי – שיכול להיות בין השאר אתר טבע, פארק, אטרקציית פנאי לכל המשפחה, מוזיאון, פארק שעשועים ואפילו עיר ומדינה שלמים.
אתרי התיירות כמו "איסתא", "גוליבר" ומגזיני תיירות כמו אתר "מטיילים בעולם" (https://www.metailimbaolam.com) ואחרים, משמשים למטרות רבות. הם יכולים להציג את כל מה שיש באתר התיירות המדובר, תוך ניסיון לשכנע את הגולשים לבקר בו ולא באטרקציות אחרות שבוודאי מוצעות באזור גיאוגרפי נתון. האתר אמור להעביר לגולשים את המידע שחשוב לדעת על הביקור במקום, כולל פרטים טכניים: שעות פתיחה, כתובות, מחירים וכיוצא בזה.
בנוסף רצוי שהאתר יתעדכן חדשות לבקרים, למשל עם חידושים שהמקום מציע, עדכונים רלוונטיים, חדשות מעניינות וכן הלאה. יש לכך חשיבות מבחינת הערך המוסף שמקבלים הגולשים וגם מיקום האתר במנועי החיפוש השונים.
חשוב להיות פעילים. בכל פלטפורמה
כיום בעידן האינטרנט אנחנו פשוט חייבים לפעול בכמה חזיתות. לא מספיק שאתר האינטרנט יהיה קיים, וזאת מכיוון שמאמצי שיווק וקידום שלו (בין אם אורגני ובין אם ממומן) נדרשים תמיד. בנוסף חשובה פעילות ברשתות החברתיות. פייסבוק ואינסטגרם, בהן הפן הוויזואלי פועל שעות נוספות, הן המרכזיות בענף התיירות. פוסטים שמעלים חשק לבקר במקום שווים הרבה יותר מאלף מילים, ועשויים להיות שווים המון כסף לבעלי האתר.
אי אפשר להוציא מהתמונה את מוצרי הדפוס, שחשיבותם נותרה מכרעת גם בעידן הטכנולוגי: פליירים, ברושורים ומארזים למשל. מוצרים אלו יכולים להציג את יופיו של המקום ולתאר אותו בו זמנית, שילוב בין תמונה לטקסט שלוקח את התוצר הסופי כמה צעדים קדימה. מערת נטיפים יכולה לדוגמא לספק תמונות מרהיבות, אבל הערך המוסף מתקבל כאשר מתארים בקצרה כיצד המערה נוצרה, אילו צורות מיוחדות יש בה וכן הלאה.
מומלץ להתבסס על חברה אחת
שיווק אתרי תיירות, בין אם פיזיים ובין אם מקוונים, עשוי לספק תוצאות אדירות כשהוא נעשה בצורה נכונה. חשוב להשקיע מחשבה ומאמצים בבניית הקו השיווקי ובמיתוג, תוך יצירת שפה ויזואלית המבליטה את האתר ביחס למתחרים ומדגישה את יתרונותיו. זו הסיבה שחשוב לפנות לחברה שמבינה לא רק את הצד הטכני של העבודה, אלא גם את התורה השלמה שמאחוריה. חברה עם ניסיון רב בתחום, הפועלת מול גורמים שונים בענף התיירות, היא פעמים רבות הפתרון.
המלצה חשובה אחרת היא לרכז את רוב המאמצים השיווקיים, הפרסומיים והתוכניים תחת חברה אחת. בדרך זו יש כתובת אחת אליה ניתן לפנות לכל שאלה או בקשה, מה שכמובן הופך את החיים לפשוטים פי כמה. התבססות על חברה אחת מקטינה בנוסף את הסיכונים שדבר מה ייפול אל בין הכיסאות, למשל מסרים מנוגדים המועברים בפלטפורמות שונות.